Mersin’de Çeşmeli otobanının Taşucu’na uzatılması projesinde Temmuz’da ilk etabın açılışı beklenirken tatilin başlamasıyla yaşanan yoğunluk tatilcileri isyan ettirdi.
Mersin’de ‘çile yolu’ olarak bilinen Çeşmeli otobanının Silifke Taşucu’na uzatılması projesinin Kızkalesi etabı yüzde 84’e ulaşırken iktidar bu kısmın açılışının Temmuz’da yapılması bekleniyor.
Mersinliler ise projenin tamamının ne zaman bitirileceğini merak ederken yaz tatilinin başlamasıyla tatilcilerin denize akın etmesi sonucu bölgede yoğunluk yaşandı. Öğrencilerin karnelerini alması ile haftasonu otoyolun Mersin Çeşmeli çıkışı Erdemli yönünde aşırı yoğunluk yaşandı.
Yaşadıklarına isyan eden tatilciler yolun tamamının bir an önce açılması için yetkililere çağrı yaptı.
GERÇEKLEŞME ORANI YÜZDE 84
Mersin’de ‘bitmeyen yol’ ve ‘çile yolu’ olarak da bilinen Çeşmeli otobanının Taşucu’na uzatılması projesinin Erdemli Kızkalesi ayağında gerçekleşme oranı yüzde 84’e ulaştı. Projenin Taşucu kısmı için bir hareketlilik görünmezken Kızkalesi etabında sona yaklaşıldığı açıklandı. Yıllardır talep edilmesine rağmen ihalesi ancak 2021’de yapılan ve 2 yıl sonra 3 kez değiştirilen projenin ihalesini alan Kolin İnşaatın, 1,5 yıl iş başı yapmadığı Kızkalesi’nde gerçekleşme oranı yüzde 84’e ulaştı.
Toplam 41 kilometre 3 gidiş 3 geliş toplam 6 şeritli ana gövde ve 11 kilometre 2 gidiş 2 geliş toplam 4 şeritli bağlantı yoluyla toplam 52 kilometre uzunluğundaki otoyol şantiye sahasında inceleme yapan AKP Milletvekili Ali Kıratlı, “Önde gidiyoruz” diyerek, bitiş için tarih verdi:
“2027’NİN İLK ÇEYREĞİ”
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası, Mersin Ticaret Borsası, MESİAD, MÜSİAD gibi sivil toplum kuruyuş başkanlarının da eşlik ettiği inceleme gezisinde yolun devamının da bir an önce tamamlanması için çağrı yapıldı.
Öte yandan geçen yıl projenin 3 kez değiştirilmesiyle 45 bin olan araç geçiş garantisi 90 bine;
0.05 sent olan kilometre ücreti 0.06 sente yükseltildi.
